انسان موضوع محوری نقاشی شد
تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۰۲۲۰۳۹
به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا صبوری زاده با اشاره به برپایی نمایشگاه «وان+وان میلیون» در گالری ثالث اظهار کرد: سال گذشته این نمایشگاه با عنوان «وان میلیون» و با هدف فروش هر یک از آثار هنری به قیمت یک میلیون تومان برگزار شده بود ولی امسال به دلیل مشکلات اقتصادی و تورم شدید در سطح کشور، عنوان آن به «وان + وان میلیون» با احتساب تورم تغییر یافته و هر یک از آثار هنری ۲ میلیون تومان قیمتگذاری شده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی افزود: تاکنون ۷۰ اثر هنری از ٧٤ نفر از هنرمندان حاضر در نمایشگاه به فروش رفته است.
این هنرمند نقاش با بیان اینکه چند اثر هنری از او در این نمایشگاه عرضه شده است گفت: کار اول «انسانیت» نام دارد و نام کار دوم نیز «همدلی» است، شیوه آفرینش آن هم اینگونه بود که در یکی از مناطق آسیبدیده از سوانح طبیعی، بومی نقاشی گذاشته و از امدادرسانان و همچنین مردمی که به یاری همنوعانشان آمده بودند خواستم اثر انگشت خود را با رنگهای مختلف روی آن ثبت کنند، در نهایت اثری بدیع و رنگارنگ خلق شد که نشان میداد انسانها از هر رنگ و سلیقه و قومیتی، تفاوتی با یکدیگر ندارند و به وقت نیاز، همدل و یار هم خواهند بود.
صبوریزاده ادامه داد: کار سوم «صداقت» یا لوح ترحیم انسانیت (خاکسپاری کودک درون به عنوان نماد صداقت و درستی در انسانها) و کار چهارم «قضاوت» نام داشت، ایده آن هم گردابی بود که انسانها برای بهتر دیده شدن در جامعه به دام آن میافتند، گردابی که در نهایت به یک چشم ختم میشود و گویای اهمیت دیده شدن در اجتماع است حتی به قیمت از دست رفتن احساس آرامش و راحتی فرد.
وی یادآور شد: این آثار با الهام از شعر مشهور مولانا «انسانم آرزوست» خلق شدهاند و به فطرت انسانی و بازگشت به آرامش و کمال آدمی اشاره دارند.
این هنرمند با بیان اینکه «آخرین آینه» نام کار بدی او از مجموعه آینه ای دیگری از آثار اوست گفت: این مجموعه به نگاه انسانها به زندگی، فرد و اجتماع میپردازد و در نمایشگاههای آتی در معرض دید قرار میگیرد.
نمایشگاه گروهی «وان+وان میلیون» با آثاری از ٧٤ هنرمند و با موضوع آزاد در گالری ثالث برگزار شده و تا ١٨ شهریور ادامه خواهد داشت.
کد خبر 4712117 فریبرز داراییمنبع: مهر
کلیدواژه: نمایشگاه نقاشی گالری ثالث نقاشی تئاتر ایران موسیقی ایرانی فیلم سینمایی کارگردان تئاتر ماه محرم بازیگر سینما سریال ایرانی سازمان سینمایی بازیگر تئاتر خانه هنرمندان ایران فیلم کوتاه نمایشنامه خوانی سازمان صداوسیما
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۰۲۲۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
یک «نقاشی» چگونه راز ساخت اهرام مصر را فاش کرد؟ (+عکس)
رازی که هزاران سال به قوت خود باقی مانده بود، سرانجام کشف شد، چرا که فیزیکدانان بر این باورند که سرانجام به چگونگی ساخت اهرام مصر باستان پی بردهاند.
به گزارش فرادید، این موضوع که چگونه یک تمدن باستانی بدون ماشینآلات سنگین موفق به ساخت اهرام شد، مدتها موضوع فکر بسیاری از افراد بود. هرم بزرگ جیزه به ارتفاع ۱۴۷ متر، زمانی که ساخته شد، بلندترین سازه جهان برای بیش از ۳۸۰۰ سال بود و ما همچنان مجذوب عظمت آن هستیم.
برخی تصمیم میگیرند از اهرام دیدن کنند، برخی دیگر تصمیم میگیرند بر فراز آنها با چتر پرواز کنند و برخی دیگر جرات کرده و به داخل هرم بزرگ میروند، اما ما تا کنون نمیدانستیم آنها چگونه ساخته شدهاند.
گروهی از دانشمندان دانشگاه آمستردام در مورد چگونگی ساخت اهرام توسط مصریان باستان به کشف پیشگامانهای دست یافتند. تیمی از فیزیکدانان به رهبری دکتر دانیل بون، روی یک نقاشی دیواری در مقبره جهوتیهوتپ (Djehutihotep) تمرکز کردند. این نقاشی که قدمت آن به سال ۱۹۰۰ قبل از میلاد بازمیگردد، به نظر یک تکنیک ساختمانی را نشان میدهد.
این نقاشی دیواری ۱۷۲ مرد را به تصویر کشیده که مجسمهای را با طنابهای متصل به سورتمه حرکت میدهند. جلوتر از سورتمه، جایی که به نظر میرسد جیزه یا اطراف آن باشد، دیده میشود که آب را روی شنها میریزند. فیزیکدانان که شیفته این کشف شده بودند، تصمیم گرفتند آن را آزمایش کنند.
آنها به مصر رفتند و هرم خودشان را در مقیاسی بسیار کوچکتر ساختند. در طول آزمایش مشخص شد اگر ماسه خشک باشد، به شکل توده درمیآید و حرکت اجسام را دشوارتر میکند، اما با افزودن مقدار مناسب آب، از شکل گرفتن این تودهها جلوگیری میشود و ماسه صاف میماند.
Bonn در مصاحبهای در سال ۲۰۱۶ گفته است: «اگر از شن و ماسه خشک استفاده کنید، خوب کار نمیکند، اگر ماسه بیش از حد مرطوب شود، باز هم خوب کار نمیکند. برای این کار یک سفتی بهینه لازم است.»
قبلاً اعتقاد بر این بود که استفاده از آب برای کمک به ساخت و ساز تشریفاتی بوده، نه عملی.
یافتههای این تیم در یکی از معتبرترین مجلات علمی جهان (Physical Review Letters) منتشر شد. در مقاله منتشرشده توضیح داده شد: «سایش لغزشی روی شن و ماسه با افزودن مقداری آب (نه خیلی زیاد) تا حد زیادی کاهش مییابد.»
«اگر میزان آب درست نباشد، ماسه مرطوب بیابان تقریباً دو برابر سفتتر از ماسه خشک میشود.»
«یک سورتمه به راحتی روی شنهای سفت صحرا میلغزد، چون شنها مانند وقتی که خشک هستند مقابل سورتمه انباشته نمیشوند.»
این موضوع به قدری ساده است که حتی بون و تیمش هم غافلگیر شدند: «من از میزان کاهش ۵۰ درصدی نیروی کشش بسیار متعجب شدم، به این معنا که مصریان باستان فقط به نیمی از مردان نیاز داشتند تا اهرام را از روی شنهای خیس در مقایسه با شنهای خشک بکشند.»
کانال عصر ایران در تلگرام